2012-10-22 | 19:43:00

It's complicated - Part 11

"Yeah...? What was her name Liam..? Hannah..?", fortsätter Niall och kollar på Liam.
"Yeah, something like that.", säger han och tar en klunk av sitt te.
"Wait what..? Oh fuck...", muttrar jag och sätter mig ner.
Niall kollar på mig med oroliga ögon.
"Oh, you don't remeber..?", säger Niall försiktigt och jag ger han en irriterad blick.
"I love Emma, Niall. I was just so drunk...", suckar jag.
"Hey, I'm gonna go call Ida and beg her to talk with her, okey?", säger Niall.
Han stryker mig över ryggen och jag snyftar till.
"Yes, thanks Niall...", säger jag tyst och tvingar fram ett leende.
Liam kollar på mig med en orolig blick och han ställer sig upp och går till mig.
"Haz, it will be okey...", säger han försiktigt och jag skakar på huvudet.
"No... I screwed up...", snyftar jag.
"I'm gonna call Ida now...", säger Niall och lämnar rummet.
"Okey Niall, I'll try. Bye.", säger Ida och jag kollar nyfiket på henne.
"Was that Niall, what did he say?", frågar jag nyfiket.
"He wanted me to talk with you..."
"About?"
"Harry."
Jag harklar mig och skakar på huvudet.
"Don't even try that.", muttrar jag.
"Em, he is broken... Niall said he doesn't remeber it."
Jag ställer mig upp och ger en ilsken blick.
"But I remember it. It's the only thing in my head Ida, I just see that blonde chick sticking her tounge in his mouth and he just standing there doing the same thing.", ryter jag
"But...", säger hon försiktigt.
"Ida, just leave it. I'm gonna go home..."
Jag ställer mig upp och går mot dörren.
 
Ida springer efter mig.
"Emma, please.", ber hon.
"Why Ida? Why do you care?", muttrar jag och kollar surt på henne.
"Because you've been dreaming about this guy for years... You stalked him on twitter, looked at videos and pics of him the whole days before... Don't let him go like this Em."
Jag skakar på axlarna och öppnar dörren.
"We'll see.", säger jag innan jag smäller igen dörren efter mig.
Jag går fort med förbannade steg. Först tänkte jag gå hem men jag vänder och går mot killarnas hus och knackar på dörren. En snyftande Harry öppnar dörren och kollar storögt på mig.
"Hey Emma!", säger han och snygtar högt. "I'm so sorry..!"
"I didn't come to see you.", muttrar jag och trycker mig förbi honom.
"But..."
 
Jag går raka vägen till Niall's sovrum där han ligger i sängen och har musiken på hög nivå.
"Emma..? Are you looking for...?"
"No, I'm onot looking for Harry, I'm looking for you.", säger jag.
"Well, you found me."
Han skrattar till lite och stänger av musiken och kollar på mig från topp till tå.
"So, what's up?", frågar han och sätter sig upp.
"I need advice.", mumlar jag och sätter mig bredvid honom.
"About..?"
"Harry, I don't know what I should do..."
 "Em, talk to him, not me."
Jag ställer mig upp och suckar.
"Yeah... Sure...", säger jag tyst. 
Jag går tillbaka mot Harry som sitter i soffan och gråter kraftigt.
"Harry... I'm ready to talk..." Säger jag tyst och han kollar på mig med smått, lyckliga ögon.
 
6 kommentarer för nästa :D <3
15 Kommentarer
em:

Meeeeeeer nu!!!!!

2012-10-22 | 19:55:14
Fanny:

jättebra :D

2012-10-22 | 20:02:45
Amanda:

Meeeeeeer!!:)

2012-10-22 | 20:05:44
Linnea:

Super bra
Längtar tills nästa:)

2012-10-22 | 20:06:29
Linnea:

Super bra
Längtar tills nästa:)

2012-10-22 | 20:06:29
ida<3:

Meeeeeeeer <3<3<3<3

2012-10-22 | 20:15:18
Linn:

ÅÅH DEN ÄR SÅ BRA!! Är helt beroende, kommer du skriva nästa ikväll?

2012-10-22 | 20:15:42
Ellinor:

sjukt bra :) nästa del tack :D

2012-10-22 | 20:48:50
Sophie:

Meeeeer! :D

2012-10-22 | 22:24:33
Ida:

Meeer

2012-10-22 | 23:08:26
Emma:

MEEEEER!!!

2012-10-23 | 14:10:15
Ronja:

meeeeeer! har väntat på nästa kap. i typ 4 dagar, jag dööör

2012-10-25 | 15:42:29
Emma:

har redan kommenterat men NÄR KOMMER NÄSTA?!?! ÄLSKAR DIN FF

2012-10-27 | 10:42:39
moa:

Sjukt bra nästa nuuuuuuuuuuuu

2012-10-29 | 08:00:43
moa:

Sjukt bra nästa nuuuuuuuuuuuu

2012-10-29 | 08:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!