2012-10-22 | 17:37:00

It's complicated - Part 10

Jag står i spegeln och tar en rejäl dos hårsprej för att håret ska få mer volym. Jag klädde på mig en vit magtröja och ett par jeans och fixar det sista sminket. 
"Looking good sizzy.", säger Sarah och jag vänder mig om.
"Thanks, you to.", ler jag och kollar på klockan.
"What time is it?"
"Late, we need to go and pick up Ida."
Jag stoppar undan allt smink och går ner för trappan med Sarah efter mig.
"Mom, we're leaving.", säger jag och öppnar ytterdörren.
"Have fun girls.", hör man henne svara från köket.
Vi börjar gå bredvid varandra, pratar lite om allt mellan himmel och jord. 
Snart så ser vi Ida stå utanför hennes port och ler när hon ser oss.
"Ready?", frågar jag och kollar på de.
"Hell yes I am.", flinar Ida.
Nu när Ida är med oss så ringer jag fort upp en taxi som kommer snabbt. Jag ger honom adressen och vi är på väg.
 
Jag kollar ut genom fönstret, bara längtar efter att få se Harry's smaragdgröna ögon kolla rakt in i mina.
"I'm so exited.", säger Sarah och jag vänder huvudet mot henne.
"Yeah, me to.", ler jag och Ida nickar för att visa att även hon håller med.
Snart så stannar bilen och jag ser på det stora huset, musiken är så hög att det hörs utanför.
"Thanks.", säger jag till chaffören och räcker fram pengarna. "Keep the change."
Vi stiger ut ur bilen och genast kommer 3 gestalter springandes mot oss - Niall, Louis och Zayn.
"Hey boys.", ler jag och låter de ge mig en stor gruppkram.
"Emma, we missed you.", skrattar de i kör och jag rodnar.
Ida och Sarah står och glor avundsjukt på mig så jag presenterar de för pojkarna.
"Let me show you around.", säger Niall och tar tag i Ida's hand och rusar in i huset.
Ida tvekade inte en sekund på att följa efter Niall och hålla hans hand i ett hårt grepp.
"I'll take you Sarah.", säger Louis och ler charmigt.
"Oh... Okey...", säger hon blygt och låter Louis leda in henne.
"Then it's just me and you.", flinar Zayn mot mig och jag nickar.
"I guess, where is Liam and Harry?", frågar jag och ler.
 
Zayn tänker efter lite.
"Liam is probably inside with Dani and Harry is probably drinking.", skrattar han.
"Okey, let's go inside.", ler jag och låter Zayn lägga armen om mig.
Vi går in i det stora huset där tonåringar redan är fulla och dansar nära varandra.
"Where do you think Harry is?", skriker jag och försöker överrösta musiken.
"Not sure, you look around!", skriker Zayn tillbaka och lämnar mig i mitten av alla tonåringar.
"Thanks alot.", mumlar jag surt och börjar tränga mig igenon mot köket.
Jag tar en drink och går tillbaka till vardagsrummet och får syn på Harry.
"HARRY!", ler jag och börjar gå mot honom.
Strax innan jag kommit fram så kommer det en blondin och går in i hans armar och de började direkt strula.
"Wow, that looks bad...!", säger Niall som dykt upp bakom mig och verkar lite berusad.
"You think?", ryter jag och slänger drinken på golvet. 
"Hey, don't leave yet Emma..!" 
Han srpinger efter mig och tar tag i min arm.
Jag vänder mig om med tårar i ögonen och kollar på honom.
"What do you want me to do Niall? Just stay here and watch my boyfriend make out with other girls? No thanks.", snyftar jag och sliter loss min arm och börjar gå hemmåt.
Jag vaknar sent nästa morgon. Hela kroppen verkar och jag har en rejäl baksmälla. Jag sätter mig upp och stönar högt av smärta, vad gjorde jag igår egentligen? Jag vrider mig i sängen i hopp om att få syn på Emma men det är tomt, har hon redan gått upp? Jag skiter i smärtan och sätter mig upp och gnuggar mina ögon och gäspar lite. Jag tar tag i min mobil och ser att Emma skickat ett sms, mitt ansikte lyser upp tills jag öppnar det.
"It's over Harry." 
Det är allt. Ingen förklaring varför? Hade jag gjort något fel? Jag förstår ingenting... Jag drar på mig några mjukisbyxor och går till nedervåningen där Liam sitter med en kopp te mellan sina händer, han hade antagligen inte druckit ändå.
"What's wrong Haz?", frågar han när han får syn på mig.
"Emma broke up with me... But I have no idea why...", säger jag tyst och tar fram ett glas juice.
"Oh, I'm so sorry bro..." 
Jag nickar till svars, orkar inte prata om det.
"Hear anything from Emma yet?", hör jag Niall fråga bakom mig.
"Yeah, she broke up with me.", säger jag och snyftar till.
"Yeah, I thought that blonde girl wouldn't be worth it." 
Jag stirrar på honom.
"What girl?"
 
6 kommentarer för nästa :D <3
10 Kommentarer
Nina:

Meeeeeeeeer innan jag dööööör!<3

2012-10-22 | 17:57:46
em:

Meeer nu!!!! :)

2012-10-22 | 18:12:44
Sophie:

ASDFGHJK;LKJHGF INTE OKEEEEEJ... Ett till ikväll? Snälla? (a)

2012-10-22 | 18:13:46
El:

Meeeeeeer :)

2012-10-22 | 18:13:54
Amanda:

Den är sjukt bra !:)

2012-10-22 | 18:14:15
Amanda:

Den är sjukt bra !:)

2012-10-22 | 18:14:19
Amanda:

Den är sjukt bra !:)

2012-10-22 | 18:14:19
Amanda:

Den är sjukt bra !:)

2012-10-22 | 18:14:22
Anonym:

Mer!!!
En till ikväll:)?

2012-10-22 | 18:15:10
Alva:

Ååååh gud så bra! <3

2012-10-22 | 18:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!