2012-12-14 | 15:31:00

It's complicated - Part 15

 
"Niall, you better shut up.", muttrar jag surt.
"Or what?", hör jag hans retsamma stämma tjuta.
"Just shup up..."
Jag går in till Harry som sitter trött i sängen och gnuggar sina ögon.
"What's up with the yelling?", muttrar han trött och gäspar.
"Niall is just telling Liam about what he saw.", suckar jag trött och slår mig ner i sängen.
"Don't worry, I'll kill him later.", säger han och drar ner mig i sängen.
Jag skrattar till och Harry gosar in sitt ansikte i mitt ansikte så jag skrattar högre.
"What is so funny?", frågar han och plutar med underläppen.
"Nothing, it just tickled.", fnissar jag och han hilmar retsamt med ögonen. "Don't roll your eyes against me Styles!"
Den kommentaren fick  Harry att flina och hilma med ögonene igen. Jag höjer på ögonbrynen.
"You don't want this, sweetie.", muttrar jag och flinar lekfullt.
"Yes I do.", säger han och lägger till ett eget flin.
"Okey, Styles, it's on!", skrattar jag och sticker ut tungan i en barnslig gest mot honom.
"Bring it Emmy.", skrattar han och drar ut på Y:et. 
 
Jag hoppar på honom men det gick inte som planerat, istället för att kittla honom tills han kiknar så hinner han lätt före och drar in mig i sina armar och låser de runt mina armar och min midja.
"I'm waiting.", retas han och gör en låtsas gäspning.
"HA-HA, I'm dying of laughter, HA-HA-HA.", muttrar jag surt.
"Aww, are you mad now? Just because I won?"
"No, I'm happy, can't you see that?"
Jag ler överdrivet stort så tänderna syns och han bara skakar på huvudet.
"What's the clock?", frågar han och ersätter sitt flin med ett gullig leende istället.
"Uhm...", börjar jag och lirkar upp mobilen för att kolla hur mycket den är. "It's 1:32pm."
"Already?"
Han stönar och släpper greppet om mig. Försiktigt gnuggar han ögonen och ger en trött blick runt i rummet. 
"How can you be so tired..?", frågar jag och skakar på huvudet.
"I don't know... It's a gift?", flinar han och ställer sig upp.
 
Jag fnissar till och reser mig upp från sängen.
"So, what's the plan for the day?", ler jag och han rycker på axlarna.
"I don't know, the others will probably have ideas.", svarar han trött och trär på en tröja över huvudet.
"Probably."
Jag går tillbaka till de andra, undviker att kolla på Niall.
"Em, don't me mad at me.", grimarserar han och jag hilmar med ögonen.
"I'm not mad.", säger jag och sätter mig på köksbänken.
Snabbt är Harry där och ställer sig framför mig och emellan mina ben.
"I'm up, sweeite.", ler han och ger men en lätt kyss på läpparna.
"Yey.", skrattar jag och han ler snett.
"So Haz, had a good time.", skrockar Niall och Harry vänder sig mot honom.
"I swear I'll kill you Niall.", muttrar han och Niall börjar gapskratta.
"Anyone up for clubbing?", gäspar en trött Louis som just stigit in i köket.
"I'm in.", säger alla killarna i mun på varandra och jag skakar på axlarna och nickar.
 
3 kommentarer för nästa..? :) <3
10 Kommentarer
Nellie ♥:

tycker att du kan skriva mer nu.. c:

2012-12-14 | 15:44:19
Ida:

Mmmmmmeeeeeerrrr

2012-12-14 | 16:01:43
Emma:

mer :D

2012-12-14 | 16:08:12
Ida:)):

tredje kommentaren, woop woop! ;D

2012-12-14 | 16:08:53
URL: http://jedwardfanfictions.blogg.se/
Fanny:

Meeeer!

2012-12-14 | 16:18:36
Fanny:

Meeeer!

2012-12-14 | 16:18:36
Anonym:

ÄNTLIGEN !

2012-12-14 | 19:34:17
Sophie:

YAYAYAY ÄNTLIGEEEN! Jättebra!! :D

2012-12-14 | 20:33:01
Nicky:

Så himla bra! Fy vad jag har längtat efter detta kapitlet!! :D

2012-12-15 | 17:14:46
URL: http://onedirecionnovells.blogg.se
Julia:

Bra! När kommer nästa ? :)

2012-12-15 | 20:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!